The influence of the socio-cultural environment and personality on attitudes towards human rights.
An empirical analysis in reference to human rights education.
h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 1 0 0 7 / 9 7 8 - 3 - 3 1 9 - 5 4 0 6 9 - 6 _ 1 0
Schlagwörter
Menschenrechtserziehung, Bildungsforschung, Empirische Forschung, Einstellung (Psy), Persönlichkeit, Jugend, Jugend, Persönlichkeit, Religion, Schule, Internationaler Vergleich, Bildungsforschung, Empirische Forschung, Schule, Menschenrechte, Religion, Internationaler Vergleich,
Quelle | Aus: Religion, education and human rights. Theoretical and empirical perspectives. Cham: Springer International Publishing (2017) S. 139-164, URL des Volltextes: https://doi.org/10.1007/978-3-319-54069-6_10 |
---|---|
Reihe | Religion and Human Rights#Bd.#1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-319-54068-9; 978-3-319-54069-6 |
DOI |
10.1007/978-3-319-54069-6_10 |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2017/4 |