DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Elsaß-Projekt: Becoming European: How EU integration shapes everyday experiences of identity and diversity

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.geschichte.uni-wuppertal.de/forschung/forschungsprojekte/gesc hichte-und-ihre-didaktik-geschichte-der-neuzeit/elsass-projekt.html

By studying diaries, testimonials, police and newspaper reports we will analyse whether and to what extent state policies have affected the notion of national belonging and how practices of everyday life, common habits, communication, manners and attitudes generated new forms of trans- and supra-national citizenship. Initial inquiries into diaries, for instance, show that the rigidity of France’s post-1945 Épuration policy (Säuberung), aimed at breaking up German loyalties, led to exhaustion and fatigue that resulted in a strong hope of European unity and French-German reconciliation long before this policy was confirmed by official declarations.

Schlagwörter: Elsaß; Transnationalität; Geschichte; Kohser-Spohn; Identität; Geschichtsforschung; Didaktik; Projekt; Forschungsprojekt; Europa; Wuppertal;
Fach, Sachgebiet: HochschuleSprach-, Geistes- und KulturwissenschaftenGeschichtswissenschaft
Autor/Kontakt: Kohser-spohn@t-online.de
Sprache: Deutsch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.geschichte.uni-wuppertal.de
Datensatz aktualisiert am: 10.06.2015


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen