DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Relation between the View of the Human Being and Inclusive Education [1996], Georg Feuser

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://bidok.uibk.ac.at/library/feuser-humanbeing.html

Using the term of “inclusive education“, today many questions are discussed concerning the joint living and learning of handicapped and non-handicapped people, including every aspect of a person`s course of life.[1] Years ago we were anxious to establish integration in pre-schools and primary schools. Now we look for ways to establish and realize integration also outside the educational institutions, in the everyday life of handicapped and non-handicapped people. First signs begin to show, first steps are made. Especially those parents, who have again and again initiated and advanced these developments, have the right to feel a little proud of this.

Schlagwörter: Europa; Deutschland; Österreich; Theorie; Gesellschaft; Sonderschule; Behinderung; Vergleich; theory; society; special education; disability; inclusive education; comparison; Europe; Germany; Austria; Inklusive Pädagogik;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitÜbergreifende InformationenBildungspolitik
Autor/Kontakt: Univ.-Prof. Dr. Georg Feuser, In Universität Bremen /FB 12 Studiengang: Behindertenpädagogik (Sportturm C 5230), Georg.Feuser@t-online.de
Erscheinungsjahr: 2010
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: Internet
Übergeordneter Link: http://bidok.uibk.ac.at/
Datensatz aktualisiert am: 28.10.2010


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen