DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Towards good practices for practice-oriented assessment in European vocational education

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: https://ktl.jyu.fi/en/publications/towards-good-practices-for-practice-o riented-assessment-in-european-vocational-education

The aim of this report is to introduce elements of good practices of practice-oriented assessment within the Leonardo da Vinci project ‘Quality Assurance and Practice-Oriented Assessment in Vocational Education and Training’ (QUAL-PRAXIS) funded by the European Commission. The focus of the QUAL-PRAXIS project is to identify current innovations and future developments in practices and approaches to the assessment of work-based learning in European countries. The findings in this report are based on the case studies of each partner country: Austria, Estonia, Finland, Germany, and Ireland.

Schlagwörter: vocational education; quality assurance; Europe; Austria; Estonia; Finland; Germany; Ireland; Berufsbildung; Qualitätssicherung; Europa; Österreich; Estland; Finnland; Deutschland; Irland;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitBerufliche Bildung
Autor/Kontakt: Stenström, Marja-Leena; Laine, Kati
Erscheinungsjahr: 2006
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Weitere Angaben: PDF-Reader
Übergeordneter Link: http://ktl.jyu.fi/
Datensatz aktualisiert am: 24.03.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen