Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Educational Challenges Posed by Migration to Poland

h t t p s : / / e c . e u r o p a . e u / m i g r a n t - i n t e g r a t i o n / s i t e s / d e f a u l t / f i l e s / 2 0 0 9 - 0 1 / d o c l _ 6 9 7 8 _ 3 4 4 6 2 8 4 0 5 . p d fExterner Link

Table of Contents - 1. Legal Basis for the Admission of Persons without Polish Citizenship - 2. Institutions Researched – Justification and Background - 3. Statistics on the Presence of Children of Immigrants in Polish Schools - 4. Field Study Findings - a. Individual Strategy towards an Immigrant Pupil - b. Ministry of National Education - c. Educational Policy - d. Additional Financial Support for Polish Language Lessons for Immigrant Pupils - e. Warsaw Agglomeration – an “Immigration Laboratory” - f. Refugees/’Tolerated Stay’ - g. Learning by Experience - h. The Case of an Armenian Girl from Stalowa Wola - i. Teachers’ Trade Unions - j. Summing up -Asylum Seekers’ Children and “the Rest” - k. Review of Teachers` Union Magazines - Appendix - References

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Polen, Integration, Migrant, Migration, Student, Erziehung, Polen, Multikulturalität, Schule, Schulsystem, Bildungspolitik, Integrationspolitik, Field study, Statistik,

Bildungsbereich Vorschule; Grundschule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Gmaj, Katarzyna
Erstellt am 01.11.2007
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Gehört zu URL https://www.eliamep.gr/publication/emilie-reports-on-education-and-cultural-diversity-in-europe/‌
Technische Anforderungen Acrobat Reader
Zuletzt geändert am 08.07.2022

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: