DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Teaching speaking, listening and writing

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.ibe.unesco.org/publications/EducationalPracticesSeriesPdf/PRA TICE_14.pdf

Writing, speaking and listening are communication skills that are important in all subject areas in the curriculum. Hence, literacy should have a central position in the curriculum. Even so, differences between students’ levels of literacy mean that some students fail to acquire the verbal foundations for learning. For this reason, increasing numbers of students fall short of proficiency as they proceed through the school. This booklet responds to calls for principles and teaching practices that address the worldwide problem of increasing literacy skills. It draws on educational research and extensive experience with classroom practices to explain important principles for increasing literacy. In contrast to reading, less definitive scientific research is available on the other three language skills discussed in this booklet. For this reason, the limited research is supplemented here with the insights of experts and educators with long and varied experience in the teaching of language skills.

Schlagwörter: Sprachkompetenz; Sprachfertigkeit; Lesekompetenz; Lesefertigkeit; Schreibkompetenz; Schreibfertigkeit; Kommunikative Kompetenz; language skills; communication skills; literacy; speaking skills; writing skills;
Fach, Sachgebiet: Schulefachunabhängige BildungsthemenAllgemeine Kompetenzen
_Bildung weltweitSchulbildung
Autor/Kontakt: Stariha, Winifred E.; Wallace, Trudy; Walberg, Herbert J.
Erscheinungsjahr: 2004
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Weitere Angaben: PDF-Reader
Übergeordneter Link: http://www.ibe.unesco.org
Datensatz aktualisiert am: 03.09.2014


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen