DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Constructing Knowledge Societies: New Challenges for Tertiary Education

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/TOPICS/EXTEDUCATION/0,,contentM DK:20283509~menuPK:617592~pagePK:148956~piPK:216618~theSitePK:282386,00. html

This report describes how tertiary education contributes to building up a country` s capacity for participation in an increasingly knowledge-based world economy and investigates policy options for tertiary education that have the potential to enhance economic growth and reduce poverty. It examines the following questions: What is the importance of tertiary education for economic and social development? How should developing and transition countries position themselves to take full advantage of the potential contribution of tertiary education? How can the World Bank and other development agencies assist in this process? The report draws on ongoing Bank research and analysis on the dynamics of knowledge economies and on science and technology development.

Schlagwörter: Hochschulausbildung; Tertiärbereich; Wissensgesellschaft; Wissenserwerb; Entwicklungsland; soziale Entwicklung; wirtschaftliche Entwicklung; Higher education; Tertiary education; Social development; Economic development; Knowledge Society; Knowledge acquisition; Development country; Transition country;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitHochschulbildung
_Bildung weltweitBerufliche Bildung
Berufliche BildungBerufliche Bildung allgemein
Hochschule_Hochschulwesen allgemein
Autor/Kontakt: The World Bank Group
Erscheinungsjahr: 2002
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: PDF-Reader
Übergeordneter Link: http://web.worldbank.org/
Datensatz aktualisiert am: 30.07.2009


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen