DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Report of the Special Rapporteur on the right to education, Vernor Muñoz: Mission to Germany (13-21 February 2006)

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.ohchr.org/EN/countries/ENACARegion/Pages/DEIndex.aspx

During the mission, the Special Rapporteur analysed the enjoyment of the right to education in light of four cross-cutting themes: (1) the impact of the German federal system; (2) the reform of the education system initiated as an outcome of the results of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) programme for international student assessment (PISA); (3) the education system structure; and (4) the paradigm shift on migration, in conjunction with demographic changes and socio-economic factors. Critical points are that there is a lack of autonomy for the individual schools, that the multitrack school system could lead to discrminiation. Finally, regarding migrant children and children with disabilities, the Special Rapporteur considers that it is necessary to take action to overcome social disparities and to ensure equitable and equal educational opportunities to every child, especially those who are part of a marginalized sector of the population.

Schlagwörter: Bildungssystem; Bildungspolitik; Kritik; Chancengleichheit; Selektion; Recht auf Bildung; Vereinte Nationen; Bericht; Stellungnahme; Struktur; Bildungsreform; Deutschland;
Fach, Sachgebiet: Bildungswesen allgemeinBildungssystemeDeutschland
Bildungswesen allgemeinBildungspolitik, Bildungsplanung, Bildungsverwaltung
Autor/Kontakt: Vernor Muñoz; Special Rapporteur on the right to education, United Nations
Erscheinungsjahr: 2007
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.ohchr.org/EN/Issues/Education/S REducation/Pages/SREducationIndex.aspx
Datensatz aktualisiert am: 03.12.2015

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen