DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Expanding Schooling Opportunities for 4-Year-Olds

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://ftp.iza.org/dp2434.pdf

This study (PDF Download 27 p.) presents quasi-experimental estimates of the effect of expanding early schooling enrollment possibilities on early achievement. It exploits two features of the school system in Holland. The first is rolling admissions; children are allowed start school immediately after their 4th birthday instead of at the beginning of the school year. The second is that children having their birthday before, during and after the summer holiday are placed in the same class. These features generate sufficient exogenous variation in children’s maximum length of schooling to identify its effects on test scores. Making available one additional month of time in school increases language scores of disadvantaged pupils by 0.06 of a standard deviation and their math scores by 0.05 of a standard deviation. For non-disadvantaged pupils we find no effect.

Schlagwörter: Niederlande; Bildungsforschung; Vergleich; Grundschule; Schulbesuch; Erfolg; Sprache; Sprachdefizit; Sprachkompetenz; empitische Forschung;
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungEmpirische Bildungsforschung, Methodik
Autor/Kontakt: Lindahl, Mikael; Oosterbeek, Hessel; Leuven, Edwin; University of Amsterdam and IZA Bonn; Webbink, Dinand
Erscheinungsjahr: 2006
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
AcrobatReader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 14.06.2007


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen