DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Does educational tracking affect performance and inequality? Differences-in-differences evidence across countries.

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: ftp://ftp.iza.org/dps/dp1901.pdf

Even though some countries track students into differing-ability schools by age 10, others keep their entire secondary-school system comprehensive. To estimate the effects of such institutional differences in the face of country heterogeneity, the authors employ an international differences-in-differences approach. They identify tracking effects by comparing differences in outcome between primary and secondary school across tracked and non-tracked systems. Six international student assessments provide eight pairs of achievement contrasts for between 18 and 26 cross-country comparisons. The results suggest that early tracking increases educational inequality. While less clear, there is also a tendency for early tracking to reduce mean performance. Therefore, there does not appear to be any equity-efficiency trade-off.

Schlagwörter: Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Schulorganisation; Schülerleistung; Leistungsgruppe; Leistungsdifferenzierung; Gesamtschule; PISA (Programme for International Student Assessment); TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Sekundäranalyse; Übergangsproblematik; PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study);
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Wößmann, Lutger; woessmann@ifo.de; Hanushek, Eric A.;
Erscheinungsjahr: 2005
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
AcrobatReader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 11.05.2006


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen