DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen
Am Donnerstag, dem 30.3.2017, wird der Bildungsserver wegen Arbeiten am Berliner Wissenschaftsnetz zwischen 13 und 16 Uhr nicht erreichbar sein. Wir bitten um Verständnis.

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Does educational tracking affect performance and inequality? Differences-in-differences evidence across countries.

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: ftp://ftp.iza.org/dps/dp1901.pdf

Even though some countries track students into differing-ability schools by age 10, others keep their entire secondary-school system comprehensive. To estimate the effects of such institutional differences in the face of country heterogeneity, the authors employ an international differences-in-differences approach. They identify tracking effects by comparing differences in outcome between primary and secondary school across tracked and non-tracked systems. Six international student assessments provide eight pairs of achievement contrasts for between 18 and 26 cross-country comparisons. The results suggest that early tracking increases educational inequality. While less clear, there is also a tendency for early tracking to reduce mean performance. Therefore, there does not appear to be any equity-efficiency trade-off.

Schlagwörter: Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Schulorganisation; Schülerleistung; Leistungsgruppe; Leistungsdifferenzierung; Gesamtschule; PISA (Programme for International Student Assessment); TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Sekundäranalyse; Übergangsproblematik; PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study);
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Wößmann, Lutger; woessmann@ifo.de; Hanushek, Eric A.;
Erscheinungsjahr: 2005
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
AcrobatReader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 11.05.2006


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen