Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Weblogs and Discourse - Weblogs as a transformational technology for higher education and academic research

h t t p s : / / w r e d e . i n t e r f a c e d e s i g n . o r g / a r t i c l e s / w e b l o g s - a n d - d i s c o u r s e /Externer Link

This paper discusses different questions of weblogs in context of higher education. It is focussing on three loosely coupled questions: 1. How can the weblog format improve discourse? 2. How it can weblogs support teaching at universities? 3. What are the insitutional benefits of weblogs in universities? It seems obvious that these questions relate to each other and therefore probably should be discussed in context. The document grew out of a wild collection of speculative thoughts and notes. It is also based on some daily experience with weblogs in an educational setting. With weblinks.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Hochschule, Lehre, Hochschullehre, Neue Medien, Weblog, INFORMATIONS- UND KOMMUNIKATIONSTECHNOLOGIE, HOCHSCHULDIDAKTIK,

Bildungsbereich Hochschule
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Wrede, Oliver; wrede@interfacedesign.org
Erstellt am 23.05.2003
Sprache Englisch
Bezugs- und Nutzungsbedingungen frei
Gehört zu URL https://wrede.interfacedesign.org/articles/‌
Entnommen aus Blogtalk Conference Paper, Vienna, May 23rd-24th 2003
Zuletzt geändert am 07.10.2010

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: