DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

A Comparison of the National Preschool Curricula in Norway and Sweden

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://ecrp.uiuc.edu/v1n2/alvestad.html

Norway and Sweden have similar histories within the field of early childhood education and similar traditions of state financial support of children. Recently, both countries adopted national preschool plans for children ages 1 to 5 years old. When comparing the two plans, the first noticeable difference is that the Norwegian approach gives teachers a detailed framework for their work with suggestions on content, methods to be used, and expected outcomes. In contrast, the Swedish plan is goal directed with a short introduction on the perspectives and values of children’s learning and development. It contains almost nothing about the methods to be used. This article compares the two national plans in terms of their evolution, purpose, and content. The article also discusses how the plans reflect theories of learning and knowledge formation.

Schlagwörter: Vorschulerziehung; Vergleichende Analyse; Frühpädagogik; Elementarbildung; Curriculum; Norwegen; Schweden;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitElementarbildungVorschulwesen allgemein
_Bildung weltweitSchulbildung
Elementarbildung_Europa und weltweit
Autor/Kontakt: Alvestad, Marit; Pramling Samuelsson, Ingrid
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Datensatz aktualisiert am: 13.07.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen