DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen
Am Donnerstag, dem 30.3.2017, wird der Bildungsserver wegen Arbeiten am Berliner Wissenschaftsnetz zwischen 13 und 16 Uhr nicht erreichbar sein. Wir bitten um Verständnis.

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Study of Reading Comprehension (IEA as a part of the Six-Subject Survey 1967–1973 )

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/six_subject_reading.html

The study adopted as measures of verbal ability a test of reading comprehension, a brief test of speed of reading, and a brief test of word knowledge. Areas of inquiry for possible predictors of accomplishment in reading were: - out-of-school environment (including home environment, language in home, and exposure to mass media) - availability of reading materials - educational practices and background (including instructional practices, resources and procedures for individualization of instruction, and size and type of school) - the interests and attitudes of the students - acquired study and reading habits - presence of eye, hearing, and speech deficits. The data were collected in 1970–1971.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Schlagwörter: Sprachunterricht; Schulforschung; Unterricht; Schule; Leseerziehung; Lesekompetenz; Schülerleistung; Leistungsmessung; Empirische Untersuchung; Internationaler Vergleich;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitWissenschaft / Bildungsforschung
SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
SchuleSprachen und Literatur
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 25.07.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen