DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Written Composition Study (IEA 1980–1988 )

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/written_composition_study.html

The study examined teaching and learning of written composition in the schools in order to identify the beliefs and conventions associated with written composition. The study also endeavored to find factors explaining differences and patterns in the performance of written composition and other outcomes, with particular attention being paid to cultural background, curriculum, and teaching practices. Six types of writing were assessed (reflective, personal, philosophic, argumentative, persuasive, and literary) on four dimensions: overall impression, content, organization, style, and tone. The data were collected in 1985.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Schlagwörter: Schriftsprache; Schreiben; Sprachunterricht; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Schriftlicher Ausdruck; Empirische Untersuchung; Internationaler Vergleich;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
SchuleSprachen und Literatur
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 18.07.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen