Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

The Reading Literacy Study (IEA 1985-1994 )

h t t p s : / / w w w . i e a . n l / p u b l i c a t i o n s / t e c h n i c a l - r e p o r t s / i e a - r e a d i n g - l i t e r a c y - s t u d yExterner Link

The aims of the study were - to produce valid international tests and questionnaires that could be used to investigate reading literacy and its correlates across countries - to describe the achievement levels in reading literacy in participating educational systems - to describe the voluntary reading activities of nine- and 14-year-olds - to identify differences in policies and instructional practices in reading and their relation to students’ achievement and voluntary reading - to provide national baseline data for monitoring literacy levels over time. The data were collected in 1990–1991.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Empirische Untersuchung, Internationaler Vergleich, Leistungsmessung, Lesekompetenz, Schülerleistung, Sprachkompetenz,

Bildungsbereich Grundschule; Sekundarstufe I; Forschung / Wissenschaft
Ressourcenkategorie Projekt
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Erstellt am
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zugang ohne Anmeldung frei zugänglich
Kostenpflichtig nein
Gehört zu URL https://www.iea.nl/‌
Zuletzt geändert am 06.07.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: