DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Reading Literacy Study (IEA 1985–1994 )

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/reading_literacy_study.html

The aims of the study were - to produce valid international tests and questionnaires that could be used to investigate reading literacy and its correlates across countries - to describe the achievement levels in reading literacy in participating educational systems - to describe the voluntary reading activities of nine- and 14-year-olds - to identify differences in policies and instructional practices in reading and their relation to students’ achievement and voluntary reading - to provide national baseline data for monitoring literacy levels over time. The data were collected in 1990–1991.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Schlagwörter: Lesekompetenz; Schülerleistung; Leistungsmessung; Sprachkompetenz; Empirische Untersuchung; Internationaler Vergleich;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 18.07.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen