The Reading Literacy Study (IEA 1985-1994 )
[ The Reading Literacy Study (IEA 1985-1994 )Link defekt? Bitte melden! ]
The aims of the study were - to produce valid international tests and questionnaires that could be used to investigate reading literacy and its correlates across countries - to describe the achievement levels in reading literacy in participating educational systems - to describe the voluntary reading activities of nine- and 14-year-olds - to identify differences in policies and instructional practices in reading and their relation to students achievement and voluntary reading - to provide national baseline data for monitoring literacy levels over time. The data were collected in 19901991.
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.
Fach, Sachgebiet
- Schule Schulwesen allgemein Schulforschung
- Wissenschaft und Bildungsforschung Bildungsforschung International vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Schlagwörter
Empirische Untersuchung, Internationaler Vergleich, Leistungsmessung, Lesekompetenz, Schülerleistung, Sprachkompetenz,
Bildungsbereich | Grundschule; Sekundarstufe I; Forschung / Wissenschaft |
---|---|
Ressourcenkategorie | Projekt |
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit | IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande |
Erstellt am | |
Sprache | Englisch |
Rechte | Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung |
Zugang | ohne Anmeldung frei zugänglich |
Kostenpflichtig | nein |
Gehört zu URL |
https://www.iea.nl/ |
Zuletzt geändert am | 06.07.2020 |