DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Which School Systems Sort Weaker Students into Smaller Classes? International Evidence (IZA Discussion Paper No 744)

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: ftp://ftp.iza.org/dps/dp744.pdf

We examine (on 42p.) whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the causal effect of class size on performance from their total correlation. Our empirical results indicate substantial compensatory sorting within and especially between schools in many countries. Only the United States, a country with decentralized education finance and considerable residential mobility, exhibits regressive between-school sorting. Between-school sorting is more compensatory in systems with ability tracking. Within-school sorting is more compensatory when administrators rather than teachers assign students to classrooms.

Schlagwörter: Bildungsforschung; Vergleich; Lernproblem; ANALYSE; wissenschaftliche Studie; Klassengroesse;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulsystem, Organisation
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Woessmann, Ludger (Kiel Institute for World Economics); West, Martin R. (Harward University)
Erscheinungsjahr: 2003
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: Acrobatreader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 07.10.2004


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen