DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

PISA Results: What a Difference Immigration Law Makes (IZA Discussion Paper No 1021)

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: ftp://ftp.iza.org/dps/dp1021.pdf

The purpose of this article (26 p.) is to evaluate the importance of social class, migration background and command of national languages for the PISA school performance of teenagers living in European countries (France, Finland, Germany, United Kingdom, and Sweden) and traditional countries of immigration (Australia, Canada, New Zealand and the US). Econometric results show that the influence of the socioeconomic background of parents differs strongly across nations, with the highest impact found for Germany, the UK and US, whereas social mobility is more likely in Scandinavian countries and in Canada. Moreover, for all countries our estimations imply that for students with a migration background a key for catching up is the language spoken at home. We conclude that educational policy should focus on integration of immigrant children in schools and preschools, with particular emphasis on language skills at the early stage of childhood.

Schlagwörter: Deutschland; Finnland; Frankreich; Schweden; Australien; Kanada; Neuseeland; Vereinigte Staaten; Bildungsforschung; Vergleich; Sprache; Schulleistung; Vereinigten Koenigreich; France; Finland; Germany; United Kingdom; Sweden; Australia; Canada; New Zealand; United States; PISA (PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT); PISA-STUDIE; ANALYSE; wissenschaftliche Studie; EINWANDERUNGSPOLITIK; MIGRATION;
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Minoiu, Nicoleta; TU Darmstadt; Entorf, Horst; TU Darmstadt
Erscheinungsjahr: 2004
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
Acrobatreader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 07.10.2004


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen