DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

What accounts for international differences in student performance ? A re-examination using PISA data (IZA Discussion Paper No 1287)

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: ftp://ftp.iza.org/dps/dp1287.pdf

We use the PISA student-level achievement database to estimate international education production functions. Student characteristics, family backgrounds, home inputs, resources, teachers and institutions are all significantly related to math, science and reading achievement. Our models account for more than 85 of the between-country performance variation, with roughly 25 accruing to institutional variation. Student performance is higher with external exams and budget formulation, but also with school autonomy in textbook choice, hiring teachers and within-school budget allocations. School autonomy is more beneficial in systems with external exit exams. Students perform better in privately operated schools, but private funding is not decisive. (39 p.)

Schlagwörter: Bildungsforschung; Vergleich; PISA (PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT); PISA-STUDIE; ANALYSE; wissenschaftliche Studie;
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungEmpirische Bildungsforschung, Methodik
Autor/Kontakt: Fuchs, Thomas; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit; Woessmann, Ludger; Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
Erscheinungsjahr: 2004
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: AcrobatReader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 05.10.2004


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen