DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

HighScope Perry Preschool Study

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.highscope.org/Content.asp?ContentId=219

Übersichtsseite zu diesem sehr bekannten empirischen, langzeitlich angelegten Forschungsprojekt über die Effizienz vorschulischer Erziehung mit Verweisen auf Volltexte, Daten, Publikationen in Englisch.

This study "examines the lives of 123 children born in poverty and at high risk of failing in school. From 1962–1967, at ages 3 and 4, the subjects were randomly divided into a program group that received a high-quality preschool program based on HighScope's participatory learning approach and a comparison group who received no preschool program. In the study's most recent phase, 97% of the study participants still living were interviewed at age 40. ... The study found that adults at age 40 who had the preschool program had higher earnings, were more likely to hold a job, had committed fewer crimes, and were more likely to have graduated from high school than adults who did not have preschool."

Schlagwörter: USA; Bildungsforschung; Studie; Kindertagesbetreuung; Effekt; ELEMENTARBEREICH; VORSCHULERZIEHUNG; EMPIRISCHE UNTERSUCHUNG; EMPIRISCHE FORSCHUNG; BILDUNGSOEKONOMIE;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitElementarbildungKindertagesbetreuung
ElementarbildungForschungKitaforschung
Elementarbildung_Europa und weltweit
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungEmpirische Bildungsforschung, Methodik
Autor/Kontakt: HighScope Headquarters — HighScope Educational Research Foundation; info@highscope.org
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.highscope.org/
Datensatz aktualisiert am: 11.04.2014


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen