DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

What Democracy Means to Ninth-Graders: U.S. Results From the International IEA Civic Education Study.

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2001096

This report presents an analysis of U.S. data from an assessment of the civic knowledge and skills of 14-year old students across 28 countries and their attitudes toward civic issues. The Civic Education Study assessment was conducted by the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). In the United States, the assessment was administered to a nationally representative sample of ninth-graders in October 1999. The report includes the civic achievement of U.S. students compared to other countries; the school and classroom context of civic knowledge; the demographic, socioeconomic, and out-of-school context of civic knowledge; the students’ concepts of democracy, citizenship, and government; their attitudes toward civic issues; and their current and expected political activities.

Schlagwörter: DEMOKRATIE; DEMOKRATIEVERSTAENDNIS; DEMOKRATISCH HANDELN; DEMOKRATISCHE ERZIEHUNG; VEREINIGTE STAATEN; SCHULE; SCHULFORSCHUNG; INTERNATIONALER VERGLEICH; BUERGERLICHE ERZIEHUNG; STAATSBUERGERKUNDE; GESELLSCHAFTSLEHRE; GESELLSCHAFTSWISSENSCHAFTLICHER UNTERRICHT; POLITIKUNTERRICHT; POLITISCHE BILDUNG; POLITISCHE ERZIEHUNG;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
SchuleSchulwesen allgemeinSchulsystem, Organisation
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Hochschule
Schulesozialkundlich-philosophische FächerSozialkunde
Sprache: Englisch
Übergeordneter Link: http://nces.ed.gov
Datensatz aktualisiert am: 27.02.2003


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen