Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Saloviita, Timo

Inclusive Education in Finland: A thwarted development.

h t t p : / / w w w . i n k l u s i o n - o n l i n e . n e t / i n d e x . p h p / i n k l u s i o n / a r t i c l e / v i e w / 1 8 / 1 7Externer Link

h t t p : / / b i d o k . u i b k . a c . a t / l i b r a r y / i n k l - 0 1 - 0 9 - s a l o v i i t a - f i n l a n d . h t m lExterner Link

Der Artikel von 2009 beschreibt die Entwicklung der inklusiven Erziehung in Finnland von den sechziger Jahren bis zum Zeitpunkt der Veröffentlichung des Artikels. Inhaltsverzeichnis (Gefälligkeitsübersetzung): 1. Die 60er Jahre und das Prinzip der Rehabilitation; 2. Die 70er: Sonderpädadogik in Teilzeit und Integration; 3. Die 80er: Veränderungen in der Kategorisierung der Sonderpädagogik; 4. Die 90er: Medikalisierung der Sonderpädagogik; 5. Gegenwart: schneller Wachstum der segregierten Bildung; 6. Gründe für die Zunahme der Sonderpädagogik; 7. Aktuelle Diskussion um Inklusion. [Zusammenfassung: Angaben des Autors der Webseite ergänzt durch Redaktion Bildung Weltweit].

"This article reviews the development of special education in the Finnish comprehensive school from the sixties to the present time. A constant feature has been the continuing growth of special class placements. In 2008, upwards of 6.1% of the students in comprehensive schools were placed in special classes at least part-time. The legitimization of the separate special class system is strong. In opposition to inclusion, the official policy promotes early intervention as a main area of development in special education. There are no visible interest groups questioning this ongoing development. The high legitimacy and constant growth of segregated special education can be understood as a consequence of the individual funding model, teacher professionalism and the Finnish value system originating from the late modernisation of overall society. -- Table of contents: 1) The sixties and the principle of rehabilitation; 2) The seventies: Part-time special education and integration; 3) The eighties: change in special education categorization; 4) The nineties: medicalization of special education; 5) Present time: rapid growth of segregated education; 6) Reasons for the growth of special education; 7) Recent discussion on inclusion" [Abstract: Site editor's information].

Thematischer Kontext

  1. Praktische Aspekte

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: