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Onlineressourcen: Übergreifende Informationen

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Innerhalb von "Übergreifende Informationen"

Bildung und Recht ·  Bildungspolitik ·  Bildungsstatistik · 


Gesamtzahl der gefundenen Einträge: 177   |   Seite 1 von 18   |   Datensätze 1-10

  1. 5. Oktober: Weltlehrertag 2016 - UNESCO 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    Der Welttag für Lehrerinnen und Lehrer findet stets am 5. Oktober unter einem Motto statt, so geht es beispielsweise 2016 um die Wertschätzung des Berufes und die Erhöhung des Status von Lehrerinnen und Lehrern.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  2. A guiding framework for Literacy 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    11/09/2009 - The United Nations Literacy Decade International Strategic Framework for Action is now available to support and guide literacy efforts at local, national, regional and global levels in the second half of the Decade and beyond. The Framework presents the three main strategic objectives that emerged from the UNLD mid-Decade review undertaken in 2007/2008. It is an expression of what the international community aims at achieving: mobilizing stronger commitment to literacy; reinforcing effective literacy programme delivery on the ground, and harnessing new resources for literacy.
    Fehlermeldung: Not Found
    Zuletzt gelesen: 2017-05-06

  3. Abgrenzung von der Integrationspädagogik [Wikipedia-Artikel: Inklusion (Pädagogik)] 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    Dieser Abschnitt des deutschen Wikipedia-Artikels zu Inklusion im pädagogischen Bereich behandelt die Unterschiede zum Begriff der "Integration". [Zusammenfassung: Redaktion DBS]
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  4. Adult Education Survey (AES) der Eurostat 

    Der Adult Education Survey für die Erwachsenenbildung (AES) ist eine Haushaltserhebung im Rahmen der EU-Statistiken zum lebenslangen Lernen. Personen in Privathaushalten werden zu ihrer Beteiligung an Bildungs- und Weiterbildungsaktivitäten befragt (formales, nicht-formales und informelles Lernen). Die Zielgruppe der Erhebung sind Personen im Alter von 25 bis 64 Jahren. Die Erhebung findet alle fünf Jahre statt und die Ergebnisse werden in der Online-Datenbank von Eurostat veröffentlicht.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  5. Adult education, social inclusion and cultural diversity in regional communities 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    This article presents the outcomes of recent research into adult education programs and experiences in the Shire of Campaspe, a region in northern Victoria. Research data of people from diverse cultural backgrounds reveal how individuals can utilise adult education as a space to explore their own social and cultural isolation in a regional context. The research reveals patterns of migration, internal population mobility, social isolation and cultural identity within the context of this one regional shire. The article discerns the roles that adult education providers play in creating specific kinds of space for people to discover new social networks while interacting with informal and formal structures and processes of adult learning. Adult education programs and practices can play an important role in providing space for the exploration of social, cultural and economic experiences. However, individual adult education organisations manage their spaces and programs in such a way that excludes some people from social and economic activity crucial to the development of individual and community social capital. Adult learning policies, programs and practices in regional communities need to address the holistic nature of adult learning for people from culturally diverse backgrounds in order to contribute to the development of sustaining social capital for individuals, families and communities in Australian society.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  6. Adult Literacy and Lifeskills Survey (ALL) 

    Index/Katalog/Datenbank/Bibliographie

    Die Website informiert umfassend über die groß angelegte, vergleichende Studie “Adult Literacy and Lifeskills Survey (ALL)´´, die über die vorhergehenden internationalen Untersuchungen hinausreicht. Zusätzlich zur Lesekompetenz, die in der “International Adult Literacy Survey (IALS)´´ untersucht wurde, versucht ALL eine breitere Auswahl von Fähigkeiten in der erwachsenen Bevölkerung (von 16 bis 65 Jahren) der teilnehmenden Länder zu identifizieren und zu messen.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  7. Adult Migrant English Program (AMEP) 

    The AMEP (Adult Migrant English Program) is a national settlement program that provides English language tuition for eligible migrants and humanitarian entrants who do not have functional English.
    Functional English assists migrants to settle successfully in Australia and provides the basic language skills necessary to deal with everyday social and some work situations in English.
    The AMEP offers up to 510 hours of free English language tuition to eligible adult permanent migrants and humanitarian entrants.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  8. Anytime, Anywhere: IT-gestütztes Lernen in den USA. Bericht zur Studienreise in die USA 03.-13. April 2001 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    Bericht zur Studienreise in die USA im April 2001 vom Bundesministerium für Bildung und Forschung. Es wird die Situation des Bildungsmarktes der USA v.a. in Bezug auf E- Learning und die verschiedenen Bildungsbereiche dargestellt. Der Bericht schließt mit einer kuzen, vergleichenden Bestandsaufnahme der Situation in Deutschland. 400kb pdf-Datei
    Fehlermeldung: Can't connect to www.edudoc.ch:443 (certificate verify failed)
    Zuletzt gelesen: 2017-06-17

  9. Approaches to cultural diversity in the Danish education system : the case of public schools 

    Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier

    This report shall discuss the relative absence of policies or even discourses, of multi- or intercultural accommodation in the Danish school system – particularly at a central level. It will also asses the important steps taken in recent years to address low achievement levels among migrant children – by any standard the most pressing problem, whatever one’s position on models of migrant inclusion. However, it will also question some of the ambivalences of these steps and the way that these reflect a specific Danish ‘take’ on migration management in schools. Finally – by way of conclusion – it will present some critical remarks on the paradoxes of a Danish public school system which, while understanding itself as the spearhead of egalitarian modernism appears to reproduce exactly the types of social differences and segregations most abhorred in Danish political culture.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

  10. Australian Citizenship Instructions 

    The website provides information on the citizenship legislation in Australia. The sections of the page include, e.g. the “Australian Citizenship Act 2007” as the legal basis for all citizenship provisions, a practical guide to explain key aspects of citizenship legislation and the Australian Citizenship Instructions (ACI) that contain approved policy guidance in relation to the Australian Citizenship Act 2007. Furthermore it contains Citizenship forms and historical information about various announcements leading to the commencement of the Australian Citizenship Act 2007 and information on previous legislation changes.
    Zuletzt gelesen: 2017-06-24

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